2019년 5월 10일 금요일

Anne Marie. She's amazing!


안녕, 친구들. 내가 방금 확인한 한국 음악 차트야.
->Hi, friends. This is the Korean music chart I just checked.

나는 원래 앤 마리가 노래를 잘하고 유명하다는 것을 알고 있었다.
->I originally knew that Anne Marie was good at singing and famous.

->나는 그녀가 한국 음악 차트에서 10위 안에 들었는지 몰랐다.
I didn't know that she was in top10 of the Korean music charts

->그녀는 노래를 너무 자연스럽게 부른다. 말하는 것 같다.
She sings so naturally. It's like talking.

->라이브로 듣지는 못했지만 그 노래를 듣고 보니 그녀가 진짜 가수라는 느낌이 들었다.
I didn't hear it live, but when I heard the song, I felt like she was a real singer.

->한국 음악시장은 아이돌들이 장악하고 있다.
The Korean music market is dominated by idols.

->그녀는 한국 음악 시장에서 10위 안에 드는 것이 정말 대단하다.
She is really great in the top 10 of the Korean music market.

->그녀의 노래를 듣고 나는 그녀가 궁금해졌다.
Her song made me wonder about her.

->나는 유튜브에 들어가서 그녀를 검색했다.
I went to YouTube and searched for her.

->나는 그녀가 라이브로 부른 여러 곡을 들었고, 그중에서도 그녀가 가장 좋아하는 곡은 로카비예였다.
I listened to several songs she sang live, and among them, her favorite song was Rockabye.

->맙소사 .. 그녀는 천재야!
Oh, my God. She's a genius!

->그런데 갑자기 이런 생각이 들었다.
And all of a sudden, this is what I was thinking.

->나이는 모르지만 30대 후반인 것 같아.
I don't know her age but I think she's in her late 30s.

->그런데 그게 아니였어. 그녀는 1991년에 태어났더라고
But it wasn't. She was born in 1991.

->서양인들이 그렇게 늙어 보이는 것이 보통일까?
Is it normal for Westerners to look so old?

->그녀를 처음 보았을 때, 나는 그녀의 나이가 이모와 비슷할 것이라고 생각했다.
When I first saw her, I thought her age would be similar to my aunt.

->갑자기 이야기가 다른 방향으로 흘러갔지만... 그녀는 훌륭한 가수임에 틀림없다.
Suddenly, the story went in a different direction, but... She must be a great singer.

->이런 가수가 있는 나라가 부럽다.
I envy a country where there is a singer like this.

댓글 없음:

댓글 쓰기